Průběh renovace
Jak to probíhá, když se rozhodnete zrenovovat Váš motocykl u nás?
Příjem zakázky
Po předchozí telefonické, či emailové komunikaci se domluvíme na termínu, kdy nám Váš motocykl dovezete, nebo kdy si pro něj máme přijet. Prohlédneme spolu Váš stroj a odhadneme předběžnou cenu renovace, bohužel celkovou cenu dokážeme spočítat až po rozebrání a prohlédnutí každého dílu. Pokud budete s předběžnou cenou souhlasit, sepíšeme zakázkový list s přesným popisem motocyklu a práce, která se má provést a smlouvu o renovaci. Převezmeme zálohu na renovaci a motocykl si nafotíme.
Fotodokumentace
Fotodokumentaci provádíme v průběhu celé renovace a fotky průběžně vkládáme na internet. Můžete tak kdykoliv nahlédnout, jak se vše vyvíjí a ukázat zrod nového motocyklu i přátelům. S fotografiemi, popisující aktuální stav renovace Vašeho motocyklu, Vám zasíláme i průběžný finanční stav renovace.
Rozebírání motocyklu
(kontrola každého dílu, určení dobovosti, určení přesné ceny renovace)
Váš motocykl kompletně rozebereme, každý díl prohlédneme (poškození, opotřebení, koroze) a rozhodneme, zda je dále použitelný, nebo zda bude nahrazen dílem novým. Pokud není nový díl dostupný (nevyrábí se a dodavatelé ho také nemají), pokusíme se díl opravit nebo sehnat jiný použitelný. Během prohlídky je důležité sledovat také vhodnost dílů na Váš konkrétní typ motocyklu a jeho rok výroby. Po prohlídce všech dílů konečně určíme přesnou cenu renovace motocyklu.
Renovace
Jawa 350-361 + pAv
Generální Oprava (GO)
Vidlic, pérování a tlumičů
Rozebereme , vyčistíme a kontrolujeme rovnost a činné plochy, jestli nejsou vyrezlé, nebo poškrábané. Pokud jsou nějak poškozené, opravujeme je zbroušením na opravný rozměr a znovu naneseme tvrdochrom, nebo vyměníme celé trubky. Vyměníme gufera, pouzdra, které přestružíme na správný rozměr a vodítka. Zkontrolujeme stav pružin a následně zkompletujeme. Nakonec naléváme nový olej.
Elektroinstalace
Elektroinstalaci natahujeme vždy novou,staré kabely bývají ztvrdlé, zoxidované a různě poškozené.
Pokud si zákazník nepřeje jinak (v roce zrodu Vašeho motocyklu byla jiná legislativa než dnes např. pro obrysovou žárovku), vše zapojujeme dle původního schématu. Pokud si budete přát místo původního zapalování nové VAPE, provedeme jen nutné úpravy důležité pro jeho instalaci.
Kola, středy kol, štíty, pneumatiky a brzdové obložení
Při renovaci kol se v drtivé většině případů kupují nové ráfky a výplet. Pouze pokud si zákazník přeje, nebo jsou ráfky či dráty atypické, ponechávají se staré, které se znovu vyčistí, popřípadě opraví a správně povrchově upraví. Středy kol vizuálně kontrolujeme, vyměníme ložiska a stočíme činnou plochu brzd. Hliníkové středy se vyčistí, kovové povrchově upraví (čistíme, leštíme mechanicko-chemicky, chromujeme, lakujeme).
Brzdové obložení se dává vždy nové. Pouze na písemné přání zákazníka, nebo pokud nebude motocykl provozován, ponechává se staré.
Pneumatiky a duše zpravidla nazouváme nové. Staré ponecháváme opět jen tehdy, pokud nebude motocykl provozován a na písemné přání zákazníka.
Povrchová úprava
Lakování a klempířské práce
Veškeré lakované díly se zbaví původní barvy tak, že se otryskají, nebo chemicky odlakují. Chemická cesta je šetrnější způsob, při kterém nedojde k deformaci a úbytku materiálu. Díly, které potřebují opravit (vyvařit díry, dovařit různé úchyty a vzpěry, vyklepat) předáme klempíři. U pružných spojů používáme tvrdého pájení stříbrem, či mosazí a cínem, aby nedošlo k jejich prasknutí. Tento krok je velmi důležitý, protože vše musí být co nejlépe připraveno pod lak, aby se nemuselo používat velké množství tmelu. Při velkém množství tmelu může dojít k vysedání, popřípadě popraskání barvy.
Dále následuje lakování v 5 krocích:
- Ochranná vrstva, epoxid, je antikorozní složka, která zamezuje pokračování koroze.
- K vyplnění nerovností a kytování naneseme vrstvu plniče a následné provádíme přebroušení.
- Následuje druhé plnění s jemným broušením pod finální lak.
- Finální lak se nanáší dle přání zákazníka. Může se použít lesklý, nebo matný (pololesklý) lak, který se více přibližuje lakům, používaných v době výroby Vašeho motocyklu (staré laky časem matněly).
- Linkování a vymalování loga se provádí ručně. Některé díly se linkují kolečkem, jiné zase štětcem.
Spasování motocyklu
Spasování je velmi důležitá část, při které si motocykl poskládáme ještě před lakováním.
Spasování motocyklu provádíme, když:
- nám zákazník doveze motocykl rozložený v krabicích a my nevíme, jestli dané díly na sebe budou pasovat.
- se motocykl skládá za 2,3,4… motorek.
- jsou použity replikové díly (rámečky světla, výfuky, madla,), které bývají nepřesné.
- byl motocykl v minulosti nabouraný.
- bylo provedeno velké množství klempířských prací.
- motocyklu chyběly díly, které se dokupovaly.
Chromování
Zakládáme si na tom, aby byl chrom kvalitní a proto používáme původní technologii (měď – nikl – chrom). Všechny chromované díly putují do galvanovny, kde se starý chrom stáhne, materiál se přebrousí a přeleští. Následně se nanese měď, která se znovu leští, poté se díl ponikluje a nakonec přijde poslední složka, chrom.
Úprava hliníkových slitin
Úprava se týká všech dílů, vyrobených ze slitin hliníku (kartery, víka, hlavy, válce, štíty a středy kol, páčky, přepínače, zátky). Spolupracujeme s firmou, která provádí mechanicko–chemické čištění hliníku. Jejich technologie umožňuje docílit původního vzhledu odlitků, bez zbytečného lesku a úbytku materiálu z dílu. Části dílů a díly, které byly leštěné, se přeleští do lesku, jaký byl v době výroby Vašeho motocyklu. Poškozené díly jsme schopni svařit a opravit.
Povrchová úprava spojovacího materiálu
U spojovacího materiálu probíhají různé povrchové úpravy, dle typu motocyklu a roku výroby (nikl, černěné, chrom, zinek..).
Naše firma spolupracuje s výrobcem, který dělá spojovací materiál přesně dle originálních šroubů (rozměr hlavy šroubu, délka, stoupání závitu, bez čísle pevnostního označení).
Při restaurování vzácnějších motocyklů, nebo motocyklů s atypickými šrouby (palcové míry atd.), se snažíme všechny použitelné šrouby opravit, znovu povrchově upravit a zachovat. Neopravitelné se snažíme nahradit šrouby, které jsou co možná nejvíce podobné originálním.
Ošetření / oprava / vylévání vnitřku nádrží
-
Oprava nádrží probíhá kvalitní kaučukovou hmotou KREEM® ROT. Nejprve Vaši nádrž odmastíme a odrezíme a následně vylijeme kaučukovou hmotou, která zamezí další korozi a ucpe menší díry v nádrži. Výhodou pak je, že už nemusíte čistit karburátor od nečistot, uvolněných ze stěn nádrže.
-
Opravíme Vám jakoukoliv železnou, mosaznou, hliníkovou a laminátovou nádrž a to až do obsahu 60 l.
Replikované díly
Snažíme se používat co nejméně replikových dílů, ale některé díly jsou neopravitelné a zároveň nesehnatelné.
Výfuky
Výfuky na motocykly většinou kupujeme nové, protože jejich oprava by byla mnohonásobně dražší. Výfuky nám dodává spolehlivý český výrobce, jehož výfuky se co nejvíce blíží originálu.
Pryžové díly a lanovody
Na všechny tyto díly máme osvědčené dodavatele, kteří se snaží co nejvíce přiblížit originálu.
Čalounění sedla
Pokud je původní výplň nepoužitelná, necháváme sedla potáhnout novou kůží, či koženkou s novou výplní.
Seřízení, zajíždění a předání motocyklu
Před prvním nastartováním je vždy motocykl seřízen do základního zajížděcího nastavení. Toto nastavení však není univerzální a povede se ho doladit během prvních cca 50 km, ale i dále se musí stále měnit. Seřízení motocyklu je individuální a zabere hodně času. Jeho cena proto nelze určit předem a je na každém, jestli bude chtít motocykl pouze s továrním nastavením a otestovanými funkčními prvky (tzn. najeto asi 10 km), nebo jestli využije našich služeb a nechá si od nás stroj řádně seřídit a zajet.
Zajetí znamená najetí cca 150 km.
Předání renovovaného motocyklu
Jakmile jsou všechny předchozí kroky splněny, zavoláme zákazníkovi a domluvíme se, kde bude motocykl předán (v naší dílně, u zákazníka doma, nebo na jiném místě).
Zákazník si motocykl prohlédne, provede zkušební jízdu a vyřeší se případné reklamace. Když je vše v pořádku, podepíše se smlouva o předání zrenovovaného motocyklu, fotodokumentace, návod jak s motocyklem jezdit do najetí potřebných km (zajíždění, poměr benzín olej,…) a zbylé staré díly. Zákazník doplatí zbytek dohodnuté ceny za renovaci a dohodnem se na případném dalším servisu a službách, které by si zákazník přál, nebo potřeboval. Tímto je pro nás i Vás renovace ukončena a zbývá už jen s radostí najíždět na svém staronovém motocyklu kilometry.
Prohlédněte si galerii našich renovací
JAWA 350 – 362 Californian VB
Předrenovační stav motocyklu JAWA 350 - 362 Californian VB Stav po renovaci JAWA 350 - 362 Californian VB
JAWA 350 – 361 Sport + PAV
Předrenovační stav motocyklu JAWA 350 - 361 Sport Stav po renovaci JAWA 350 - 361(panelka) Sport + PAV
Renovace ČZ 175 Standard 1946
předrenovační stav motocyklu Stav po renovaci motocyklu ČZ 175 Standard