Oprava palivových nádrží
Získejte stroj, který vám vždy dělá radost a můžete se na něj 100% spolehnout. Základem je dobrý stav jeho palivové nádrže. A my se o něj postaráme!
Opravy palivových nádrží pomocí kaučuku do nádrže totiž děláme už víc než 7 let. A za celou dobu nemáme jedinou reklamaci!
Renovace nádrží pro motorky i auta
Nejčastěji řešíme opravy, renovace a chromování palivových nádrží Jawa a dalších motocyklů. Umíme ale vyčistit a opravit rezavou nádrž také u:
- osobních i nákladních aut,
- sekaček,
- fréz,
- menších lodí a člunů
- a dalších strojů.
Největší nádrž, kterou jsme opravovali, měla obsah 120 litrů.
Co nabízíme
Kompletní renovací nádrží. Od oprav promáčklé nádrže, přes vyčištění od rzi nebo vylití kaučukem až po chromování motocyklových nádrží a jejich linkování.
Postaráme se tedy o následující opravy:
- Tryskání – pískování vnější strany nádrže + nanesení epoxidového základu.
- Chemické odstranění původního laku.
- Tlaková zkouška nádrže.
- Mechanické vyčištění rezavé nádrže – nádrž naplníme abrazivem a usadíme do speciálního omílacího stroje.
- Chemické odmaštění.
- Chemické vyčištění od rzi.
- Zavaření metodou tvrdého pájení (pomocí stříbra, mosazi, cínu apod.) na všech prorezivělých a proražených místech v nádrži.
- Oprava promáčklé nádrže – vyklepání důlků bez nutnosti rozpůlení nádrže.
- Oprava promáčklé nádrže – vyklepání důlků a promáčklin s rozděláním nádrže. V takovém případě nádrž buď rozděláme v dělící rovině a poté znovu svaříme, nebo (pokud je to možné) vyřízneme okno naproti poškozenému místu. Promáčklou nádrž poté vyklepeme a montážní otvor zavaříme.
- Kontrola nepřístupných míst nádrže endoskopem.
- Chromování nádrží Jawa a dalších motocyklů.
- Vylití nádrže kaučukem.
- Lakování celé nádrže nebo lakování části chromované nádrže.
Ruční linkování nádrže štětcem + vymalování loga.
Proč je oprava palivové nádrže kaučukem důležitá?
Možná přemýšlíte, proč vlastně opravovat plechové palivové nádrže (a to i u dvoutaktních motorů) kaučukem, když se olej mixuje přímo do benzínové nádrže. Vždyť když je něco mastné, tak to přece nemůže zrezivět…
Ale může!
Jak je to možné?
Může za to bezolovnaté palivo, které v České republice od roku 2001 nahradilo klasický olovnatý benzin Super 96 a Special 91. Výrobci do něj místo jedovatého olova přidávají Methyl-terc. butyl éter (MTBE, anglicky Methyl-tert. butyl ether) nebo etanol.
Právě etanol přitom stále častěji nahrazuje MTBE. Jenže má jednu velkou nevýhodu – váže na sebe vodu. A tedy i vzdušnou vlhkost.
Při delší nečinnosti stroje tak dochází k degradaci paliva. Voda je totiž těžší než benzin a usazuje se na dně, kde pak vzniká koroze. A protože koroze dokáže výborně zvětšovat svůj objem, jsou po čase celé vnitřní stěny nádrže rezavé.
Rez přitom neničí pouze nádrž, ale celou palivovou soustavu. Uvolněná koroze postupně ucpe:
- palivové kohouty, trysky a vzdušníky karburátorů (u novějších systémů),
- palivová čerpadla
- a vstřikovače.
A kvůli silné oxidaci jehlových ventilků a slitin hliníku vám hrozí i poškození motoru.
Oprava pomocí kaučuku do nádrže naštěstí podobným problémům spolehlivě zabrání. A váš stroj bude ještě dlouho v té nejlepší kondici.
Než začneme s opravou/renovací
Nádrže vždy opravujeme kaučukem KREEM ROT od firmy Ammon Technik, která má jako jediná na trhu tento produkt patentovaný (patent DE 10203826).
Postup před opravou či renovací nádrže
Samotnému vylití nádrže kaučukem předcházejí ještě další práce. Konkrétně:
- Oprava promáčklé nádrže, tedy vyklepání důlků a jiných nerovností.
- Svářečské práce.
- Chemické odstranění původní barvy.
- Chromování nádrže.
- Práškové lakování a vypalování při teplotě kolem 200 stupňů.
Kaučuk do nádrží aplikujeme až po těchto krocích. Díky tomu si můžete být jistí, že kaučuková vrstva bude perfektní. A nepoškodí ji chemikálie, elektrochemické procesy ani mechanické opravy.
Je vhodné, aby kapaliny na odrezování a odmaštění byly před lakováním (tedy po pískování v základové barvě) zahřáté nad 60 stupňů. Nádrž tedy nemůžeme zabalit do žádného obalu, protože by se do změklého laku vmáčkl.
Pamatujte také, že vlivem teplot se ve většině případů poškodí polepy nádrže. A působení odmašťovací kapaliny a manipulace s nádrží může poškodit vnější lak. Proto vám nemůžeme poskytnout záruku na nepoškození lakovaného povrchu.
Jak vypadá průběh opravy palivové nádrže
Průběh opravy nádrží
Stroj na opravu nádrží
Průběh zakázky
- Tlaková zkouška.
- Vizuální prohlídka.
- Endoskopická prohlídka – u nádrží s členitým vnitřním povrchem.
- Hrubé odmaštění a odrezení nádrže – pokud je potřeba.
- Chemické odmaštění.
- Chemické odrezení nádrže.
- Vysoušení.
- Zabalení do nepropustné fólie.
- Nalití kaučuku do nádrže.
- Rozlití kaučukové hmoty po celé vnitřní ploše.
- Vylití přebytečného kaučuku.
- Otáčení do úplného vyschnutí.
- Protáhnutí závitů závitníkem.
- Rozbalení a vyleštění povrchu nádrže.
- Schnutí 9 dní – po tuto dobu se nesmí do nádrže nalít žádná tekutina.
- Převzetí zakázky.
Pokud nádrž posíláte poštou, přiložte průvodní dopis, kde bude vaše poštovní adresa, e-mailová adresa, fakturační údaje, telefonní číslo a stručný popis požadovaných prací.
Nádrže vždy dodávejte bez pohonných hmot, kohoutů, těsnění a víček. - Předání zakázky klientovi a fakturace.
Ceník opravy palivových nádrží
Cena pouze za odmaštění > odrezení > vylití kaučukem. Další úkony (oprava promáčklé nádrže, svářečské práce, chromování,…) jsou účtovány zvlášť
Nebojte se žádných horentních částek. Opravy palivových nádrží vás obvykle vyjdou jen na pár tisíc korun. Přesná částka přitom závisí na objemu nádrže, jejím stavu i na typu auta či motocyklu.
Pamatujte ale, že veškeré uvedené ceny jsou jen za vylití nádrže kaučukem. Pokud jsou potřeba i další opravy, jako například vyklepání důlků, svářečské práce nebo chromování nádrže, účtujeme je zvlášť.
Druh motocyklu / automobilu | Objem nádrže – kapacita | Cena |
---|---|---|
JAWA předválečná 175 / 250 | 10 litrů | 2000 Kč |
JAWA Robot | 9 litrů | 1800 Kč |
ČZ B, T, C | 12 litrů | 2400 Kč |
JAWA Pérák | 13 litrů | 2600 Kč |
JAWA 353, 354 „Kývačka“ / ČZ 45X…. | 13 litrů | 2600 Kč |
JAWA 559, 360 „Panelka“ | 13,5 litrů | 2700 Kč |
JAWA Californian 362 / JAWA 592 Panelka | 15 litrů | 3000 Kč |
JAWA 634 | 16 litrů | 3200 Kč |
JAWA 638 / 640 | 17 litrů | 3400 Kč |
Stadion S11 | 3 litry | 1200 Kč |
Stadion S22 | 5,5 litrů | 1200 Kč |
Jawetta standard 551 | 2,7 litrů | 1200 Kč |
JAWA Pionýr 550 / 555 | 3,5 litrů | 1200 Kč |
JAWA Mustang 23 | 8 litrů | 1800 Kč |
JAWA Pionýr 05, 20, 21 | 5,5 litrů | 1200 Kč |
ČZ „PRASE“ 501, 502, 505 | 12 litrů | 2400 Kč |
JAWA 500 OHC | 16 litrů | 3200 Kč |
ČZ předválečná – Standard / Sport 250 / Speciál | 10,5 litrů | 2100 Kč |
AERO 30 / 50 | 45 litrů | 8100 Kč |
Škoda Felicie / Octavie / Spartak 50–60 léta | 30 litrů | 5400 Kč |
PF – 62 MOTO ROBOT | 10 litrů | 2000 Kč |
Cena za opravy palivových nádrží, které nejsou v seznamu
- Za nádrže o objemu 0–6 litrů účtujeme paušální částku 1200 Kč.
- Za nádrže o objemu 6–9 litrů účtujeme paušální částku 1800 Kč.
- Za nádrže o objemu nad 10 litrů účtujeme paušální částku 200 Kč /1 litr.
- Za nádrže o objemu nad 25 litrů účtujeme paušální částku 180 Kč /1 litr.
Ceny platí za předpokladu, že není potřeba žádný z čisticích procesů opakovat. U velmi zkorodovaných a zanedbaných nádrží se ale může stát, že některé postupy musíme zopakovat. V takovém případě účtujeme částku 550 Kč za každý opakovaný proces.
Doba dodání
2–5 týdnů – v závislosti na původním stavu nádrže a aktuální vytíženosti
Záruka na renovace nádrží
Na opravu palivové nádrže motocyklů, aut a dalších strojů pomocí kaučuku dáváme ze zákona záruku 2 roky. Renovacím nádrží se přitom věnujeme od roku 2013 a za celou dobu jsme nedostali ani jedinou reklamaci! Na naši práci se tak můžete 100% spolehnout.
Záruka nemůže být uplatněna, jestliže:
do nádrže nalijete palivo v době 9denního schnutí,
do nádrže nalijete bio naftu, která kaučuk poškozuje,
nádrž poškodí nadměrné vibrace nebo jiné mechanické působení
nádrž přesáhne 90°C (například v důsledku nízké hladiny benzínu v nádrži)