Renovace Velorex 350
Kompletní Renovace Velorex 350, hadrák, Hadraplán, Velouš, Prchající stan, tříkolka, ale i jinak ho lidé nazývají. Renovace byla náročná díky tomu že byl Velorex bouraný přes střechu a jeho nosné trubky byly značně vyrezlé místy i prorezavělé, takže je bylo potřeba vyměnit. Díry na turnikety a patenty byly již převrtávané, proto bylo potřeba dírku po dírce zaletovat a znovu vyvrtat a mnoho dalšího však o průběhu renovace vám ukáže fotodokumentace.
Průběh renovace
1. Předrenovační stav
2. Rozebírání
3. Pískování
3. Klempířské práce + epoxidování
4. Natírání + lakování rámu a jeho součástí
5. Čalounické práce
6. Skládání Velorex
7. Stav po renovaci
Technická specifikace:
Samotný rám Velorexu je tvořen s trubkové příhradové konstrukce, která tvoří jeden pevný celek, na ni poté navazuje přední náprava která je dělená s kyvnými rameny které tlumí kapalinové tlumiče s pružimanami. Zadní kolo je uchyceno na kyvné vidlici odpruženo 2 pružinama a jedním tlumičem.
Velorex je poháněn dvoudobým, dvouválcový, benzínovým, tříkanálovým motorem o obsahu 350 ccm a čtyřrychlostní převodovkou. Motor je plněn karburátorem Jikov 2926 SD 14b. Tento motor má nucené chlazení 2 axiálními větráky spojeny jednou hřídelí poháněny přes klínový řemen od klikové hřídele. Spojka je mokrá ovládana bowdenem u pozdějších hydraulicky. Můžeme startovat buďto mechanicky (runí pákou), nebo elektronicky přes dynamospoštěč PAL-Magneton 12V 150W.
Rozměry Velorex:
Délka: 310 cm
Výška: 124 cm
Šířka: 140cm
Hmotnost:
Celková hmotnost: 500 kg
Užitečná Hmotnost: 310 kg
Pneumatiky:
Přední: 3,25 x 16
Zadní: 3,50 x 16
Maximální rychlost:
85 km / h