Jawa 350/354-04 vyráběná od roku 1958 do roku 1962 je 4 rychlostní, 16ti koňová Kývačka, která doznala oproti prvnímu modelu několik změn. Jako první, do očí bijící je výměna výfuků z tzv“rybin“ za „doutníky“. Zadní kyvná vidlice dostala „aktivní mazání“ kolínkem od krytu spojky, zadní tlumiče zeštíhlely a jsou nyní 2 polohové, nová nádrž bez ampérmetru s logem JAWA-ČZ (z loga zmizela ČZta až v roce 60, po opětovném rozdělení závodu na 2 samostatné národní podniky) a spousta dalších nepatrných detailů, které zde nebudu rozvádět. Oproti první kývačce 350ce si motoricky dost polepšila.
Dostala se mi do rukou ve stavu, který každý z Vás dobře zná. Zanedbaná, natřená štětkou střídavě šla ze stodoly, do ruky a z ruky do stodoly. Poškozená plechařina doznala klempířských prací v běžném rozsahu, ale je prakticky nemožné narazit dnes na nepoškozený díl karoserie v dobovém originálním provedení. Jelikož byla motorka stejně barevně nejednotná, proběhla ,,sjednocovací lakovací mise“ s velice uspokojivým výsledkem. Motor, to je srdíčko a pěkná motorka pokud špatně jede je Vám k ničemu. Standardní práce na motoru začaly jako vždy rozborkou, následovala kontrola všech dílů, jestli nejsou poškozeny díly převodovky atd. Výbrus, píst, kroužky, čep, kliková hřídel ( přelis ložisek, vyvážení, oprava trnů,…) ložiska motoru, oprava ploch bloků, nové těsnění a před vlastní montáží motor prošel chemicko-mechanickým čištěním, takže dostal vzhled nového výrobku bez jakéhokoliv opotřebení materiálu, což je nejšetrnější způsob ošetření zoxidovaných silominových bloků (bloky Jawáckých motorůch jsou vyrobeny ze slitiny SILUMIN což je cca 91% Hliník a 9% Křemík, ale to jen tak pro zajímavost). Repas tlumičů byl nutný a nejen bronzová futra byla vyměněna. Za těch 57 let byli vymlácené. I přelis kyvné vidlice je součástí každé naší renovace a mnohdy na to lidé zapomínají. Takové zákroky totiž doma v dílně nesvedete, chce to kvalitní nářadí, určené k těmto specifickým úkonům a opravám. Na takovéto „zákroky“ se u nás specializujeme. Výměna VŠECH ložisek, brzdového obložení a vneposlední řadě nové obutí. Věřte, že váš miláček u nás dostane tu nejlepší péči ať se jedná o klempířinu, lakování, GO motoru, chromování, nebo jiné galvanické pokovování (zinkování, černění), chemické čištění, mechanicko-chemické leštění hliníku, výplety kol, oprava a vylévání nádrží, čalounické práce, elektroinstalace a vše další s renovací tak nádherných strojů spojené. Našim cílem je dovést každou renovaci co nejkvalitněji a podle přání zákazníka do úspěšného konce a vrátit těmto strojům zašlou slávu. Ať už budou stát v muzeu, jako bytová dekorace nebo budou dalšího víc jak půl století brázdit naše silnice.